Uranak (7. april – crtica)

piše: Dejan Grujić

Počnem li da gledam reklame na TV, prekinu ih filmom. To je već stari što, a odavno je poznato i da se reklame emituju glasnije nego ostali sadržaji. Tokom Noći reklamoždera jednom godišnje možemo da upoznamo najbolje svetske reklame i ostanemo zatečeni originalnošću ideja oglašivaća koji neverovatno maštovito raspiruju želju potrošača za trošenjem novca. Naše nemaštovite, preduge, nejasne i veoma konfuzne reklame oslikavaju društvo i ambijent u kome živimo, a samim tim i ojađeni standard. U Srbiji se osim šerpi, lonaca, vikend akcija u megamarketima i zubnih pasti, najviše reklamiraju pomoćna lekovita sredstva, deterdženti, mobilni telefoni na ugovor od 2 godine, ulošci, i krediti svih mogućih banaka. Običan gledalac bi rekao gledajući reklamu da i bankama nije lako.

foto

Klijent, tumara izmedu praznih stolova bankarskih službenika. Bez čekanja seda pred atraktivnu devojku, koja na svako pitanje u vezi sa kreditom odgovara potvrdno. Može! Nije, nego. Kad odem u banku, prvo me portir strogo pogleda pa me pošalje da čekam red, ali da ne pređem cuvenu liniju, pa onda posle sat vremena čekanja ljubazna službenica me koristeći savremenu terminologiju pošalje odakle sam došao ne dozvolivši mi da raščivijam zašto sam u stvari došao. Ništa nije kao što izgleda, a tako je inače oduvek. Ništa novo. Novi izazovi tek predstoje, kriza nam se kezi, a stručnjacima za marketing tek predstoje glavobolje. Vec smo sažvakali sve nežne čokolade od kojih se zubi bele, a kilogrami sami skidaju, potrošili sve pare na akcije za penzionere, nezaposlene, ili povodom praznika. Svi znaju, i prodavci i kupci reklama da mi, konzumenti, isključujemo ton kad ih vidimo i da nema načina da nas iko natera da to ubuduće ne činimo. A da li nešto može da se menja u zemlji gde stanovništvo ne razume suštinu oglašavanja? Može. Kanal. Dobro jutro!

(foto: ksoo.com)

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj... ma onaj" Za pete, šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Uranak i označen sa , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s