piše: Dejan Grujić
Šetajući i razgledajući, upoređujući cene i birajući najpovoljniju ponudu, prosečan kupac u Srbiji najlakše pronađe sebi zanimaciju tokom vikenda. Na sva zvona putem medija, reklamirane AKCIJE u različitim megamarketima ili tržnim centrima, lako zavode kupce navodeći ih da svoje slobodno vreme troše u potrazi za jeftinim krmenadlama, deterdžentom, paštetama, salamama ili sezonskim povrćem. Ono što je zamka jeste u stvari činjenica da ako u objektu A kupite jeftinije meso, odraće vas na kućnoj hemiji, ili ako u objektu B kupite jeftinije prašak za veš onda ćete skuplje platiti recimo svinjetinu ili šampon za kosu. Važno je da se pare okreću, a još važnije da se te iste pare što bezbolnije izvuku iz tankih novčanika ojađenih srpskih potrošača. Uvek postoji neka začkoljica. Popularne popuste od čak 10 do 12 posto na ukupan iznos računa, često i ne primetimo jer ti popusti ne važe za recimo hleb, mleko, ili na primer cigarete. A šta to najčešće kupujemo tokom vikenda? Nosimo li spisak potrepština ili kupujemo odokativno? Nakon pražnjenja besplatnih biorazgradivih kesa shvatimo da smo na akcijama u stvari kupili sve ono što nam uopšte i ne treba. Neka se nađe, jeftinije je nego inače. Pravi recept za štednju ili uštedu prilikom kupovine – u Srbiji ne postoji. Moguće je izbeći samo neke od trgovačkih zamki, ali pod uslovom da za trgovanje pripremimo spisak namirnica i objekata u kojima su na akciji, a onda odvojimo čitav dan za obilazak i kupovinu. Ako je u celom svetu vreme novac, onda mi olako gubimo mnogo novca pokušavajući da ga uštedimo. Do sledeće plate je daleko, a i kad legne na račun, ponaša se kao mladi muškarac prilikom vođenja ljubavi – gotova je dok trepneš! Dobro jutro!
(foto: fpcyorktown.org, ilustracija)