Uranak (14. februar – crtica)

piše: Vlada Todorović

 

 

CRTICA – Trifun ili Valentin?

Danas je 14. februar. I, jedna dilema. Sveti Trifun ili Sveti Valentin! Mnogi će reći – nema dileme! Sveti Trifun! Taj je naš! Što bi rekli stari Latini: In vino veritas! Kakva čokolada i cveće i ostale tričarije! Sveti Valentin je iskomercijalizovani praznik! Tačno.

Mene, trenutno, zanima, kako to da je Sveti Trifun „uspeo“ kod nas, a Valentin – ne? Pošto su obojica istorijske ličnosti iz istog doba – Trifun je, moguće, nešto stariji, rođen oko 232. godine u Frigiji, a ubijen 249. Za Valentina nema podatak kada je rođen, a ubijen je 269. Kod katolika se slave obojica. Tako se u italijanskom Bariju često okupi i po 300.000 ljudi da proslave Svetog Tripuna. Doduše, ne danas, tamo su svetkovine 10. oktobra i 3. februara.

E, sad, ta komercijalizacija Svetog Valentina ne postoji odvajkada. Povezivanje Valentina sa zaljubljivanjem je počelo tek u 15. veku! Prvi naznaci komercijalizacije krenuli su u 18. veku – sa poklanjanjem karti gde ste voljenoj osobi mogli da podarite neki lepi stih! Polovinom 20. veka dodatak kartama su bile cveće i čokolada, a prava komercijalzacija kreće od 1980-ih kada proizvođači nakita kreću u svoju kampanju kako bi darivanje ogrlica ili prstenja povezali sa Svetim Valentinom.

Šta za to vreme radi naš Trifun. Ništa. I dalje je zaštitnik vinogradara ali u našem slučaju to mu izgleda i nije baš uspelo. Srbija sada pod grožđem ima samo 30.000 hektara, vino je odavno izgubilo trku sa pivom kao najpopularnijim alkoholnim napitkom koji se kod nas konzumira. Međutim, ne treba smetnuti sa uma da se čokolada lepše gricka uz vino, nego uz pivo. Sveti Trifun i Sveti Valentin zajedno. Šta fali?
1(Foto: www.newjerseywines.com, ilustracija)

Advertisements

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj, kako se ono zove?" Za pete: Davkin gazda (Davka je najluđi pas na svetu) Za šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za one kod kojih radim, a koji traže sponzora: "Legenda" Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za kasirke u samoposluzi: Onaj neobrijani što stalno kupuje i veliku kesu Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Uranak i označen sa , , , , , , , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s