Ustanak (20. april – crtica)

piše: Vanja Savić

 

 

Prilazi mi devojka i pita da li je se sećam? Gledam je, a u sebi mislim: „Koja li si ti?“ Vrtim glavom i sležem ramenima. Uputila sam joj osmeh i rekla onaj poznati grafit: „Prilikom upoznavanja pamtim samo svoje ime.“, a nešto ne mogu da se setim tvog. Rekla bih da sam je negde videla, ali izgleda da godine čine svoje i ne mogu da se setim. Nasmejala se i devojka i podsetila me gde smo se videle. Bilo je to pre nekoliko meseci u autobusu. Ništa neobično. Pa, svaki dan viđamo stotinu lica u autobusu, što bih pamtila baš nju? Ova devojka je bila specifična. Prvi jutarnji autobus obično je pun radnog naroda, sem vikendom, onda je pun penzionera koji sa jednog kraja grada idu na drugi da obiđu pijace. Toga jutra, a nije bio praznik ni crveno slovo, u autobusu smo bili vozač, jedan mladić, ona i ja. Autobus dupli, mesta koliko hoćeš, mir i tišina koja se s vremena na vreme prekida tonskim zapisom o otkucavanju karte. Kad sam pomislila da ću da odmorim oči i proveravam kapke sa unutrašnje strane, začulo se škljocanje. Jednom, dvaput, triput…i ništa od odmora. Okrenem se da vidim šta se dešava, kad ono devojka se slika. Osmeh razvukla od uha do uha! Pogleda me i kaže: „Danas mi je prvi dan na poslu!“, i nastavi da se slika. „Sa srećom! Nadam se da ćeš i posle nekoliko dana imati takav osmeh i želju za slikanjem“.  „Biram sliku za Facebook. Znaš, napisala sam da sam danas ja jedna od tri srećnika koji idu na posao“. Na ovu rečenicu joj ništa nisam rekla i tu se završava naša priča. Setila sam je se u nekoliko navrata, prilikom prepričavanja tog događaja. A sada sam je i srela. Kaže da me se često seti, jer nema onaj osmeh od prvog dana i razume moj pogled koji joj se tada učinio hladnim. I ona bi sada da odrema još malo u autobusu pre posla. Srećna je što radi, ali malo zaradi, i nije to ono što je htela u životu. Pogotovo sa školom koju ima. E, sad se tu postavlja pitanje. Koliko ljudi u današnje vreme radi posao za koji se školovalo, koji vole i zbog kog su se njihovi roditelji odricali da bi im deca bila srećna? Da li ste srećni na svom poslu, da li ste dovoljno plaćeni za to što radite, da li…? Vratimo se na početak priče i devojci iz autobusa. Ima rođaku u Kanadi i na leto ide kod nje. Ako bude uspela, ostaće tamo bez opcije da se vrati. Pozdravile smo se sa rečenicom: „Kada sedneš u avion, nasmej se kao onog jutra kad si počela da radiš, i takav osmeh zadrži do kraja. Napravi jednu sliku za mene“. Zašto li imam osećaj da će na kraju u autobusu biti samo vozač, a u avionu, sa osmehom, svi koji imaju nekog rođaka u inostranstvu. Dobro jutro.

33(Foto: feminspire.com, ilustracija)

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj, kako se ono zove?" Za pete: Davkin gazda (Davka je najluđi pas na svetu) Za šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za one kod kojih radim, a koji traže sponzora: "Legenda" Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za kasirke u samoposluzi: Onaj neobrijani što stalno kupuje i veliku kesu Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Ustanak i označen sa , , , , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

