Ustanak (8. jun – crtica)

piše: Kruna Pintarić

 

Onu rečenicu Duška Radovića, parafraziram, ko se jutros probudio u Beogradu, taj je srećan čovek, mogla bih da prilagodim današnjem vremenu – ko je jutros doručkovao nešto prirodno, zdravo srećnik je. Prirodne i prirodno identične arome, stavka su koja se može videti na 99 odsto proizvoda. Voćni sok bilo kog ukusa je u osnovi od bundeve, pa onda i raznih zaslađivača, piletina bez ukusa, veličine ćurke, kao da je uzgajana na steroidima, sladoled pun antibiotika, a sve se svodi na kopranje aroma hrane i sirovina koje su nekada mogle da se uberu gotovo iz dvorišta ili obližnje šume. Potrošači mahom ni ne gledaju sastav namirnica, šta i vredi, kada su tamo sve neke E šifre, emulgator ovaj, onaj, hemikalije koje oponašaju ukus hrane naših baka, a zovu se najčešće što teatralnije. Velikim slovima POSNO, ZDRAVO, FIT, IZ PRIRODE… a onda onim najsitnijim: „znate, mi samo oponašamo sve ovo“. Nedavno je jedna nemačka kompanija koja proizvodi čajeve, dobila po prstima odlukom suda, jer je na ambalaži napisala da je čaj od, otprilike, „rapsodije vanile i višnje“, a kada se pogleda sastav, tamo hibiskus, jabuka, kamilica i prirodno identične arome. Kaže sud, ne smeju se obmanjivati potrošači, niti dovoditi u zabludu baš toliko.

Woman grocery shopping

Jasno je da je na kupcima da provere sastav proizvoda pre nego odluče da ga i kupe, ali izbora baš i nema. Ili ono što nudi obližnja prodavnica, ili da skupo platite namirnice iz nekog seoskog domaćinstva, ako ste u gradu i nemate prilike sami da uzgajate voće, povrće, životinje. Bilo bi odlično da Savet za zaštitu potrošača ima svoj pandan i na političkom nivou – u predizbornim kampanjama, velika su slova kao na ambalažama, bićemo zdraviji, raspoloženiji, u boljoj formi, a onda posle, vidimo da su to sve zaslađivači i veštačke arome govora nadahnutih stranačkih lidera. Ko će nas, dovedene u zabludu, da zaštiti? Možda bi neko domaćinstvo moglo da počne da uzgaja organske političare. Jer, naši se organi već razboljevaju i bole od ovih „veštaka“.

Dobro jutro!
1(Foto: www.roditelji.hr; vasadvokat.com, ilustracija)

Advertisements

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj, kako se ono zove?" Za pete: Davkin gazda (Davka je najluđi pas na svetu) Za šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za one kod kojih radim, a koji traže sponzora: "Legenda" Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za kasirke u samoposluzi: Onaj neobrijani što stalno kupuje i veliku kesu Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Ustanak i označen sa , , , , , , , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s