Uranak (16. avgust – crtica)

piše: Dejan Grujić

 

 

Dobio sam zadatak da za posle ručka obezbedim jednu lubenicu. Treba da bude sočna, zrela, i slatka – to su direktive koje sam dobio. Nije mi to bila velika pomoć kad sam se našao pred ogromnom kamionskom prikolicom ispred koje je stajao prodavac. Očigledno nisam prošao kurs za lubeničare čim me je uspeo da zbuni sa pitanjima na koja nisam znao odgovor. Nije bilo dovoljno da zatražim jednu slatku od bar pet kila. Ne valja lubenica od pet kila. Dobro, onda od šest. Ni to nije dovoljno. Lubenica ispod osam kila i nije lubenica, to je tikva – kaže mi stručno prodavac, a ja već sebi postavljam pitanje zašto onda beru one koje nisu dobre. Pazi prijatelju, lubenica mora da ima zelenu peteljku iz koje se, kad je zasečeš, cedi mirišljav i bezbojan sok. Dobro, onda jednu od osam kilograma sa zelenom peteljkom. Hoćeš mušku ili žensku? Tu se tek zbunim. Kako da znam pol lubenice? Lako i jednostavno. Vidiš ove šare? Ona koja se skupi u krug to je ženska one koje se slobodno prostiru e, to su muške. Ili obrnuto, sad sam zaboravio. Hajde, mušku. Nemoj mušku, bolja je ženska, za nijansu je slađa i sočnija. Dobro onda žensku sa zelenom peteljkom od osam kilograma. Hoćeš da isečem kocku? Može. Ali, bolje nemoj. Sav šećer će da ti iscuri pa onda ima da bude bljutava dok odeš do kuće. Dobro, onda ne mora. Daj jednu pa da nosim. Evo, može li ova? Može. Ali ona ima devet kila i četiristo grama. Daj prijatelju, ionako me kod kuće čekaju dok ja ovde pohađam kurs iz biranja lubenice. Platio sam, jedva odvukao kući i doživeo razočaranje. Lubenica je, uprkos stručnom biranju, bila samo rumena, debele kore, bez ukusa i mirisa, doduše sočna, ali potpuno van očekivanja dehidriranih ukućana. Podsetilo me to na onu staru priču o biranju snaše u stara vremena. Ko je, odakle je, šta imaju njeni, da li su bolovali od nekih teških bolesti, da li je operisala krajnike ili slepo crevo, bolovala od jektike i još ko zna koliko pitanja. Kad sve ispadne kako treba, kad se ispostavi da je mlada u redu, javi se neki dalji zabrinuti mladoženjin rođak koji sazna iz pouzdanih izvora da joj je majka nerotkinja. Onda se priča o izboru vraća na početak. Što više biramo, manja je verovatnoća da ćemo izabrati ono što smo zamislili. Tako je u životu, kao i na pijaci. Uvek se vratimo na početak. Pitam se koji put moramo sve iznova da biramo, i šta? Dobro jutro!

88(Foto: lowfatveganchef.com)

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj, kako se ono zove?" Za pete: Davkin gazda (Davka je najluđi pas na svetu) Za šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za one kod kojih radim, a koji traže sponzora: "Legenda" Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za kasirke u samoposluzi: Onaj neobrijani što stalno kupuje i veliku kesu Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Uranak i označen sa , , , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

