Ustanak (19. oktobar – Crtica)

piše: Vanja Savić

 
Poslednjih nekoliko nedelja sve učestaliji su dolasci „humanih“ ljudi na naša vrata. I ne bi bilo ništa čudno da se ne pozivaju svi na iste ljude koji su im dali odobrenje da idu od vrata do vrata, da nemaju izveštaje iz bolnice koji su kilometarski dugački. Uvek se radi o malom detetu, jedinčetu u majke, i rok za prikupljanje novca je uglavnom još nedelju do dve pa zato idu od vrata do vrata. Poslednji dolazak gospodina koji je zvonio na naša vrata je, moglo bi se reći, tragikomičan. Dobar dan, dobar dan, izvolite… ja sam taj i taj (nikad ne uspem da im čujem ime), pokazuje legitimaciju okačenu na jakni sa slikom, skupljam novac za devojcicu tu i tu, znate ona je moja komšinica i ima samo majku i potreban joj je novac za operaciju. Ima još nedelju dana ili će ishod biti, znate, da ne govorim, jer se nadam da neće. Otac ih je napustio, pa, pomozite koliko možete. Imam odobrenje iz opštine da mogu da skupljam novac, a i vaš predsednik kućnog saveta je dao saglasnost, pa eto. Već su dolazili u prethodnih nekoliko dana i priče su im se poklopile… kako ste rekli da se zove devojčica? Ponavlja čovek ime… Rekoh, pa pre neki dan je bio jedan gospodin i dali smo mu pare za istu devojčicu. Nemoguće. Samo ja idem i skupljam za nju. Niko ne ide u njeno ime, osim mene. Ako nećete da date pare, nemojte. Upisaću vaše ime i odneću u opštinu kad budem predavao spisak ko mi je sve dao novac, a ko nije hteo. Molim Vas Vaše ime, kaže on meni. Nije problem reći ću Vam svoje ime, a Vi meni kažite Vaše ime i ko Vas je iz opštine pustio da ovo radite. Zastade čovek, pomeri olovku i gleda me u oči… Ime Vam neće značiti, ne znate Vi ljude u opštini. Dobro, ne znam ja ljude u opštini, ali mogu da proverim. Dajte mi svoju ličnu kartu i ako je sve regularno daću Vam opet novac. Niste Vi policija da me legitimišete. Nije nam potrebna Vaša pomoć, ima drugih ljudi koji će dati. Okrenu se čovek i stepenicama ode. Valjda da što pre pobegne. I, da, u pravu je. Ima drugih ljudi koji će dati pare i bez da provere ko je došao na njihova vrata. A oni kojima je zaista potrebna pomoć biće odbijeni i neće im se verovati baš zbog ljudi koji koriste tuđu nesreću. Kako tome stati na put i šta uraditi kad nam neko pokuca na vrata sa pričom koja slama srce, da ostanemo hladni i provalimo da nas neko laže? Ja ne znam. Sem kad se poklopi da se izgovori isto ime, pa mi postane sumnjivo. Ovako, ili ću u njihovim očima ispadati naivna ili više ne otvaram vrata. Ni poštaru.

Dobro jutro.

1

(Foto: www.indoorcomfortmarketing.com, ilustracija)

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj, kako se ono zove?" Za pete: Davkin gazda (Davka je najluđi pas na svetu) Za šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za one kod kojih radim, a koji traže sponzora: "Legenda" Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za kasirke u samoposluzi: Onaj neobrijani što stalno kupuje i veliku kesu Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Ustanak i označen sa , , , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

