Uranak (7. februar – Crtica)

piše: Kruna Pintarić

 

 

Jeste li pročitali baš svaku lektiru u školi? Šta odgovorite ako vas, recimo, dete to pita, prijatelj, roditelj možda? Je l’ bio baš ceo Tihi Don, Život i priključenija, Zločin i kazna, možda negde i filmske adaptacije…? Sigurno je da volimo da predstavimo sebe u dobrom svetlu, pa takve, naizgled sitne laži, čak i ne shvatimo da izgovaramo. Jedno istraživanje pokazalo je da se čak 60 odsto ljudi pretvara da je pročitalo knjige koje nisu ni otvorili.
Ljudi su spremniji da slažu da su čitali klasične romane, jer tako u društvu deluju inteligentnije. Međutim, čak 42 odsto njih svoja znanja o klasicima zasniva na TV adaptacijama i filmovima, ili sižeima koje pronađe na internetu. Većina želi da u društvu deluje inteligentnije i obrazovanije, naročito kad se povede razgovor o knjigama. Laganje o tome šta su pročitali možda je i znak literarnog takmičenja. Takođe, deluje da načitanost predstavlja vrlo privlačan element u zavođenju.
Ako i zavedete nekog pričom da ste pročitali trilogiju „Gospodar prstenova“ ili „Lovac u žitu“, onda je možda i vas neko malčice slagao da takođe voli vama dragog muzičara. Da li uopšte paranoisati i da li to treba da nas kopka? Pa sad, ako se otkrije, možemo to da shvatimo i kao najbolju moguću želju da nam se neko dopadne. Možda vam i preporuči još bolju knjigu ili muziku!
Ali, kada je reč o školarcima i čitanju, bilo bi dobro da se osmisli neki motiv za čitanje, kada već ne shvataju da je knjiga sama po sebi dovoljno blago. Tako je jedna mama napisala poruku: „Draga deco, šifra za WiFi je boja haljine Ane Karenjine, ali ne ona iz filma, nego iz romana. Voli vas mama!“
Dobro jutro!

1

(Foto: www.familyshare.com, ilustracija)

Advertisements

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj, kako se ono zove?" Za pete: Davkin gazda (Davka je najluđi pas na svetu) Za šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za one kod kojih radim, a koji traže sponzora: "Legenda" Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za kasirke u samoposluzi: Onaj neobrijani što stalno kupuje i veliku kesu Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Uranak i označen sa , , , , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s