Ustanak (28. april – Crtica)

piše: Kruna Pintarić

 

U borbi za opstanak, novinski sajtovi i internet portali uvek se trude da pronađu način da što veći broj ljudi klikne na objavljene vesti. Međutim, kompaniji Facebook se, izgleda, nimalo ne dopada ova praksa.
Facebook je nedavno objavio da će ubuduće meriti vreme koje korisnici provode “čitajući” članke na čije su linkove kliknuli na ovoj društvenoj mreži, a algoritam će zatim na osnovu dobijenih rezultata proceniti da li će ubuduće tekstovi sa istih ili sličnih sajtova biti korisnicima od značaja.
U ovoj kompaniji objašnjavaju da, što više vremena provedete čitajući neki tekst, veća je verovatnoća da vam je zanimljiv i da ćete nešto slično želeti da pročitate i u budućnosti. Dakle, kičasti mamci i lovci na „klikove“, često razočaraju i ne ispune našu želju za informacijom, a ova društvena mreža želi da pomogne da putem nje bude što manje takvih „navlakuša“.
Istina, onlajn novinarstvo preuzima pažnju sve više na taj način, ali koliko brzo dobije klik, toliko brzo i gubi poverenje čitalaca.
Dešavanja koja su „rasplakala pola planete“ ili „digli region na noge“, dešavaju se sigurno, ali ono o čemu ovakvi besmisleni tekstovi govore, nije to što bi trebalo da bude zaista iza tih naslova. Imam bolji predlog. „Mislili su da će preći cenzus, a onda se dogodilo nešto neverovatno!“, ili „Oni su digli celu Savamalu na noge!… u dva ujutru“, ili „NEVEROVATNO: pogledajte kako naši fizičari pobeđuju ceo svet!“... Smislite i sami nekoliko, videćete kako utiče na svest. Da nam bitnije bude pred očima i klikovima.
Dobro jutro!

internet web adress, computer generated image.

 

(Foto: sr7publishing.com, ilustacija)

Advertisements

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj, kako se ono zove?" Za pete: Davkin gazda (Davka je najluđi pas na svetu) Za šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za one kod kojih radim, a koji traže sponzora: "Legenda" Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za kasirke u samoposluzi: Onaj neobrijani što stalno kupuje i veliku kesu Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Ustanak i označen sa , , , , , , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s