piše: Dejan Grujić
Broj nastradalih na srpskim putevima je zabrinjavajuće visok. Odlaze nam mladi ljudi, a za njima bezbroj pitanja „zašto“? Neprilagođena brzina, neiskustvo, loši putevi, alkohol i opijati, ključni su krivci koji se navode u neveselim istraživanjama u vezi sa bezbednošću saobraćaja. Država, dokazujući da brine o svojim vozačima, ima novu strategiju kako da smanji broj nezgoda na putu. Razmišlja naglas o tome da se ubuduće uvode neka savremena tehnička ograničenja u vozila kojima upravljaju uglavnom mladi i neiskusni vozači željni dokazivanja i ludovanja na drumovima širom Srbije. Jedan od predloga je ugradnja takozvanog uređaja „alkolok“ koji bi sprečavao vozače pod gasom da pritisnu papučicu gasa, ma uopšte pokrenu automobil. Još uvek nadležni razmišljaju o spektru vozila na koja treba ugraditi alkolok, jer su u rizičnoj grupi i vozači od dvadeset ali od pedeset pet godina. Već je uvedena zabrana upravljanja automobilom od sat vremena pre ponoći pa do šest ujutro, ali to nije dovoljno. I nulta tolerancija na alkohol nije dovoljna ako se zna da nemamo toliko saobraćajaca koji bi zauzeli svaki putni pravac i terali vozače na alko-test. Za sve pomenuto neophodno je uvesti zakon, koji će jedinstveno popisati sve rizike i sankcionisati ih maksimalno. Njegovo usvajanje se očekuje uskoro, pisanje je u toku. Trebaju nam sva ta deca, a i ovi matori koje drma kriza srednjih godina. Oni su nam posebno dragoceni. Valjaju da bi unucima ukazivali na svoje greške koje su zamalo mogli da plate najskupljom valutom – životom. Uzmimo se u pamet.
Dobro jutro!
(Foto: vukajlija.com, ilustracija)