piše: Dejan Grujić
Zamislite samo ovu situaciju: Dobar dan, zanima me moj sin Perica, umornim glasom Roditelj se na školskom hodniku obraća Nastavniku, razrednom starešini svoga sina. Aha, Vaš sin Perica? Glas je ushićen, zenice širom raširene, ljubaznost pršti na sve strane. Evo, ovako: Matematika jedan, ali to je verujte zato što je kolega jako strog, dete nije krivo. Srpski jezik, jedan na kontrolnom. Roditelj se mršti, a Nastavnik nastavlja: Koleginica je iznenada, bez najave dala kontrolni, a bio je šesti čas, pa je dete bilo dekoncentrisano. Fizika jedan, ali to je zato što ga je kolega izvodio na tablu a Perica je po prirodi veoma stidljiv i tremaroš. Evo i hemija, ne znam, nije mi jasno kako je uopšte moguće da ima jedan, on je baš uvek zainteresovan za izvođenje ogleda. Roditelj se čudi: Pa Vi predajete hemiju, valjda znate zašto ste mu lupili jedinicu?!! A, ne, spremno će Nastavnik. Tu jedinicu je dobio dok me je menjala jedna mala sa doktorskih studija dok sam ja branio doktorat pa sam bio odsutan. A izostanci, već je nestrpljiv Roditelj. Evo ima skoro 90 izostanaka u poslednjih mesec dana, ali ja sam opravdao sve do jednog jer znam da dete nije krivo. Sigurno je bilo bolesno. Nema mnogo neopravdanih, možda dvadesetak najviše i to zato što je kasnio autobus, pa dete nije stiglo na prva tri časa. Užasan je gradski prevoz oni su za sve krivi, dete nije krivo. Dobro, videću ja kod kuće sa njim, već je nervozan Roditelj. Ne znam, potrudite se da budete strpljivi. I molim Vas, evo ovde u tablet upišite utiske sa roditeljskog sastanka i upišite meni ocenu. Nastavnik se već nervira što se Roditelj nećka, ali u stilu trgovačkog putnika strpljivo čeka. Roditelj nevoljno kucka po ekranu tableta, popunjava formular, i na kraju daje ocenu kojom je Nastavnik zadovoljan.
Ovo je bilo samo „šta bi bilo kad bi sve dobro bilo“, ali šta ćemo da radimo ako se roditeljima pruži prilika da upravo po ideji iz Ministarstva prosvete uskoro postanu pristrasni ocenjivači nastavnika i profesora? Da li će to, kako kažu nastavnici, samo biti još jedan nizu od desetak načina ocenjivanja njihovog rada, ili novi način za razbktavanje nevidljivog ali prisutnog odsustva saradnje sa roditeljima i njihovom decom? Decu su odavno zainteresovale neke druge stvari a nedostatak nove suštinske strategije za promenu naše Škole teško će pokriti još jedan vid ocenjivanja onih koji su svoj život i rad posvetili obrazovanju i ocenjivanju dece i to od strane onih koji su svoj život posvetili samo pukom preživljavanju a pritom su velikom broju slučajeva bivši loši đaci.
Dobro jutro!
(Foto: Screenshot Youtube, ilustracija)