Ustanak (22. septembar – Crtica)

piše: Dejan Grujić
Prošlog vikenda odlučim da iz podruma oslobodim od tame i ropstva dva bicikla. Stoje tako godinama zarobljeni kojekakvim paketima, starudijom i nepotrebnim stvarima. Bicikli su u voznom stanju, osim što su im gume malo pustile na ventil, što bi rekli iskusni. Odem kod lokalnog majstora za bicikle, čovek pogleda malo bolje, primeti da se ponešto razdesilo, zategne malo lanac, ručnu kočnicu, proveri kontru i kaže: Vozi! Pitam čoveka, kao čovek: Majstore, šta sam dužan? I zamislite šta mi čovek kaže: Ne treba ništa, samo hoću da te vidim svakog dana da prođeš ovde bar narednih mesec dana i samo da mi kažeš: Hvala majstore. Ih, sad, svakog dana?! Uostalom, i ne moraš, ravnodušno uzvrati majstor, ja to zbog tebe. Vidi samo kako si se naduo, ništa ne radiš, samo hrčeš i jedeš. Dobro, kažem ja. Priznajem da sam sutradan krenuo u prvu malo dužu vožnju posle ko zna koliko vekova. Ne želim da vam pričam kako mi je vrat sa sve kičmom škripao, butine i listovi otpadali od grčeva i bola, mišiće za koje nisam ni znao da postoje osećao sam kao užarene buktinje. Ne zaboravljam da primetim da je i jadno biciklo škripalo ispod mojih sto pedeset kila. Samo što nisam ispustio dušu posle nekih pet kilometara na ravnom, ali ipak smognuh snagu pa odoh kao izbačen iz centrifuge da se javim čoveku. Dobro de, smeje se on, pa ja sam to samo onako rekao. Zdravo je za nas u prvim godinama srednje zrelosti da svaki dan okrenemo koji krug po naselju. Da, zdravo je. Još kad bi bilo više staza za bicikliste. Odmah mi se javio osećaj za aktivizam samo što sam gumama stao na asvalt. Još samo da sebe nateram da vozim i sutra i prekosutra i nakosutra i svaki dan bar po malo. Juče mi je bio treći dan i mogu vam reći nije mi loše, jeste da je palo par analgetika da se mišići malo smire, ali generalno sam dobro. I neću da budem kao neki koji će samo danas na Svetski dan bez automobila biti pozer na biciklu. Ako već ne mogu da trčim bar ću da vrtim pedale. Zdravije je, a i nemam automobil. Tako će mi biti lakše. A usput ne moram da učestvujem u kampanjama tipa: Izađi dve stanice pre, napusti vozilo. Dobro jutro!

wallpaper-1b9190

(Foto: sf.co.ua, ilustracija)

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj, kako se ono zove?" Za pete: Davkin gazda (Davka je najluđi pas na svetu) Za šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za one kod kojih radim, a koji traže sponzora: "Legenda" Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za kasirke u samoposluzi: Onaj neobrijani što stalno kupuje i veliku kesu Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Ustanak i označen sa , , , , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

