Ustanak (26. decembar – Crtica)

piše: Dejan Grujić

 

 

Mnogo se priča o pirotehničkim sredstvima jer je Nova godina, uz Božićne praznike, u stvari, sezona kada trgovci priotehnikom najviše para zarade od kojekakvih bučnih i kičasto šarenih vatri i eksplozija. Razumem da postoje ljudi, mnogo češće deca, kojima najveću radost pričinjava prizor koji čine: buka od jedne sekunde, bljesak od dve i šištanje koje potraje bar pet i onda bezbroj raznobojnih svetlećih kuglica koje padaju sa neba. Ne razumem lokalne siledžije, od sedam pa do dvadeset sedam godina, a možda i više, koji bacaju petarde iza leđa slučajnih prolaznika. Najveća je radost tim nasilnicima pogled na taj neželjeni pokret tela kojim se oslobađamo trenutnog šoka ili straha, svejedno. Ne znam da li se vama desilo, meni jeste. U trenutku sam razmišljao da se vratim i nalupam šamare bagri, ali odustao sam jer sam ugledao jednog psa, lutalicu koji je počeo da od straha trči u krug i tužno laje, više plače. Pokušao sam da mu priđem ali je on zarežao prema meni. Taman sam hteo da se udaljim da me ne napadne, kada se okrenuo i ugledao dripca od 15 godina kako se sprema da ponovo baci petardu u našem pravcu. E, tu već nisam mogao da se uzdržim. Koliko me grlo nosilo izgovorio sam nešto što ni onaj siroti uplašeni pas ne bi polizao sa maslom a ticalo se između ostalog polnog opštenja sa celom rodbinom i verbalnog serviranja obroka sačinjenog od svog mogućeg biološkog otpada čoveka. Naravno da je to bilo lekovito i da se siledžija sklonio kad me je čuo i video, a zanimljivo je da je pas potčao ka meni kao prema zaštitniku i počeo da laje u smeru odakle je trebala da stigne još jedna petarda. Čučnuo sam iz poštovanja i počeo da ga mazim a on je samo drhtao i cvileo. Nisam znao kako da mu pomognem. Jednom je neko rekao da ko je spreman da ubije psa, učiniće to i čoveku. Ovde su stvari obrnute, pa vi sad vidite šta je pametno da uradite kada vam mladunci zavape za pirotehnikom? Da li želite da budete suučesnik u ovakvim nedelima? Malo li je što su nam nekadašnji ljubimci, a sada odbačene lutalice, na ulici gladni, promrzli i sami, treba li još i da ih dodatno traumiramo petardama? Ja sigurno neću.

Dobro jutro!

1

(Foto: Zivotinje.rs, ilustracija)

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj, kako se ono zove?" Za pete: Davkin gazda (Davka je najluđi pas na svetu) Za šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za one kod kojih radim, a koji traže sponzora: "Legenda" Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za kasirke u samoposluzi: Onaj neobrijani što stalno kupuje i veliku kesu Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Ustanak i označen sa , , , , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

