piše: Dejan Grujić
Spremate li se za novogodišnju trpezu? Hajde, šta čekate? Požurite! Akcijske cene su na svakom koraku. Još ako imate para, ja stvarno ne znam šta čekate? Pravac prvi megamarket pa među rafove! Ima tu svega. Od predjela iseckanog za serviranje, preko supa, kolača, bombona, čokolade, torti, sladoleda, sokova, kisele vode, vina, rakije, piva, samo trpajte u što veća kolica. Sve opcije plaćanja dolaze u obzir – i čekovi i kartice, gotovina – samo dođite i kupite. Međutim, ima jedan štos, koji već nekoliko godina proizvođači, tačnije njihovi majstori za reklame, prodaju potrošačima uz sve manje gramaže svojih brendova. Na primer, jeli smo čokolade od 100 grama po ceni od, recimo, 100 dinara. Onda je cena ostala ista godinama, ali se čokolada smanjivala za po 10 do 15 grama ali je ostajala u pakovanju iste veličine kao i nekadašnja. Skoro da nismo primetili kako se crna, magično slatka tabla stanjuje. Zato, sada plaćamo čokoladu od 75 grama isto kao i svojevremeno onu od sto. To se odnosi i na mineralnu vodu, pojedine supe u kesici i slično. Proizvođači isturaju svoje manekene menadžerstva u prve redove: to je svetski, i u trendu, a i cene godinama nismo menjali na radost potrošača, poručuju. To je nepravda, mi smo obmanuti, poručuju s druge strane predstavnici potrošača. I šta sad? Ima li rešenja? Ima, samo što u svakom slučaju odštetu kupac dobiti neće, baš kao ni proizvođač uvećanje profita na račun smanjenja broja zaposlenih ili količine sirovina koje koristi. Tek, sve u Srbiji funkcioniše bez problema, samo nam je ovo sada briga i alarm za uzbunu? Ma haj’te molim vas, ta man’ te me kao što ste nekad tamanili čokoladu. Ide Nova godina, šta stalno izmišljate nešto?! Uvek neki problemi, a oko nas magija kiča i lažnog sjaja.
Dobro jutro!
(Foto: Banjaluka.net, ilustracija)