Ustanak (15. februar – Crtica)

piše: Dejan Grujić

Kada prođe četrdeset dana od Božića, slavi se Sretenje, ili susret zime i leta. Srbija slavi svoje slavne istorijske događaje, podizanje Prvog srpskog ustanka u Orašcu, 1804. godine, ali i donošenje Sretenjskog ustava u Kragujevcu 1835. godine. S druge strane posmatrano, u svetu je, ali i kod nas, ovaj dan određen za sećanje na decu obolelu od raka, bilo da se leče, bilo da su svoje životne bitke već izgubila. Mnogo je razloga da ovoga dana osim što ćemo se prisećati slavne istorije, svoje misli podelimo sa tim malim borcima koji su bez svoje volje gurnuti u borbu, tešku, nepravednu i nepredvidivu. Svoje misli, ovoga jutra ja ću usmeriti ka jednoj devojčici koju sam pre petnaest godina upoznao na jednoj klinici u Beogradu. Borila se tada za život, bila je jako slaba, bleda i iscrpljena ali je Deda Mrazu koji joj je doneo novogodišnji paketić rekla da ima samo jednu želju a to je da popravi trojku iz matematike – bar na četvorku. Imao sam taj snimak izjave, često sam ga slušao kasnije, naročito zbog šapata doktorke koja je o njoj brinula. Naime, kad sam devojčicu snimio, rekao sam joj da se ne sekira da će do kraja školske godine sigurno dobiti bar četvorku. Onda je usledio taj šapat doktorke koji mi i danas podiže kosu na glavi: „Mala ima još mesec-dva najviše“. Užasnuo sam se, okrenuo i takoreći pobegao da nisam mogao iz prve da pogodim izlaz sa klinike. Od tada, pre nego li bilo šta zatražim od života uvek pomislim samo na zdravlje – svoje dece ali i dece celog sveta. Nemaju oni ništa od toga što ćemo puštati balone u vazduh da bi ih podržali, ali sigurno je da će im to značiti. Onima, koji budu jači od bolesti biće to lepa uspomena na šareno nebo u vreme kad su bili slabi i iscrpljeni bolešću, a onima koji pokleknu pred zlokobnom pošasti balončići će biti lepo šareno stepenište za mesto gde će zauvek biti zdravi. Žao mi je što sam ovo baš ovako morao da vam kažem i možda nekome pokvarim jutro i dan. Morao sam. Lako ćemo mi sa Sretenjem: verni slavnoj prošlosti ipak se najpre zagledajmo u budućnost koju nam sve više kvare teške i ponekad neizlečive bolesti naše dece.

11(Foto: www.pinterest.com, ilustracija)

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj, kako se ono zove?" Za pete: Davkin gazda (Davka je najluđi pas na svetu) Za šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za one kod kojih radim, a koji traže sponzora: "Legenda" Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za kasirke u samoposluzi: Onaj neobrijani što stalno kupuje i veliku kesu Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Ustanak i označen sa , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

