Ustanak (2. jun – Crtica)

piše: Dejan Grujić

 

Posle ulepšavanja i doterivanja Srbije evropskim zakonima koji će unaprediti mnoge oblasti, mene je posebno dotukla ona u vezi sa polnim uznemiravanjem. Čuli ste već da ubuduće moramo da pazimo na svaku reč, gest, kompliment, sve može da bude uznemiravanje ili mobing. Zato sam ja odlučio da pri zdravoj pameti i čistom razumu izjavim sledeće: Što sam hvalio, hvalio sam. Koliko sam udelio komplimenata, udelio sam i – gotovo. Koliko masnih viceva sam ispričao pred koleginicama – ispričao sam. Ako sam i slao poruke eksplicitnog sadržaja sa tim je gotovo. Nema više. Neću da me kači zakon pa da posle zatvorskim bukagijama pričam masne viceve ili udeljujem komplimente šaljući ih kao SMS poruke neprikladnog i uznemiravajućeg sadržaja. Doduše, ne mogu baš da se pohvalim da sam neku ženu proganjao ili uznemiravao. Verovatno zato što, i ako jesam to hteo, jednostavno nisam umeo. Ili, još gore – žene me nikada nisu ozbiljno shvatale. Nažalost, ni one mene nisu ganjale. Bio sam im totalno nezanimljiv. E, kad je tako odlučio sam da skrenem pažnju na sledeće: Drage dame, koleginice, prijateljice, drugarice, slušateljke, komšinice i slično, zaklinjem se da se neću ljutiti ubuduće ako mi kažete da sam lep i nedoljiv. Ako neka od vas smatra da sam jako pametan, duhovit, da izgledam kao plejboj, ili još ponešto što uz to ide – neću je prijaviti policiji. Ako mi pošaljete SMS, ili poruku lascivne prirode, slobodno se pokažite u najlepšem svetlu. Raspišite se slobodno o čemu god hoćete a ako šaljete slike neka budu što prirodnije a ne tamne da se ništa ne vidi. Ako imate potrebu da sa nekim podelite neki sočan vic, slobodno mi priđite. Neka JA budem vaš izbor. Čak, i na ulici prihvatam vaše društvo. Ne moramo biti čak ni prijatelji na društvenim mrežama. Sve prihvatam. Jedino ću morati da vas tužim organima ako mi kažete da sam se opet ugojio ili zapustio, ili ako, ne daj bože, za sve navedeno, sazna moja žena. Tad nam oboma neće biti potrebna država da nas zaštiti a ni Gospod bog neće imati milost za nas. Šalu na stranu, dobro je da se zakonska regulativa menja i da se oni koji se osete ugroženim ubuduće mogu i imaju kome obratiti za pomoć. Ovo je samo prvi korak. Za početak, minimalno dovoljno.

Dobro jutro!

(Foto: Katz Marshall & Banks, ilustracija)

O darkok

Za neke: novinar Za druge: radio-voditelj Za treće: priređivač knjiga Za četvrte: "Onaj, kako se ono zove?" Za pete: Davkin gazda (Davka je najluđi pas na svetu) Za šeste i sedme: komšija Za jednu novinarku: "Čovek koga je preporučio Milan Jeličić" Za kelnera Miću: Hoćemo li i danas duplu, slađu kaficu? Za one kod kojih radim, a koji traže sponzora: "Legenda" Za malog Nešu: "Moj prvi deda Mraz" Za one koji traže njegove izjave: "stručnjak za marketing" Za prijatelje: Dača Za druge prijatelje: Dačo, kako si? Šta radiš? Je l` znaš zašto te u stvari zovem - potreban si mi nešto... Za kasirke u samoposluzi: Onaj neobrijani što stalno kupuje i veliku kesu Za pse lutalice: Ej, evo ga onaj što pada na mahanje repom Za one koji veruju: Čovek koji je organizovao seminar za putovanje kroz vreme koji se održava juče Za prodavce visećih mostova po kućama: Klijent koji voli ljubičasto-bele mostove Za pristalice reinkarnacije: Bivši zec iz Portugalije, zatim "Napuljski kantoprevrtač" (pseća rasa), potom drvoseča u Sibiru, pa švalja u Češkoj, pa trgovac u Barseloni, a budući humanoid 3M - klasa 2. Za estete: Osoba koja proučava veštinu namigivanja Mesecu Za duhovite: Osoba koja proučava delimično pusta ostrva i Oblake u bermudama Za tebe: (upiši ono što osećaš i misliš)
Ovaj unos je objavljen pod 05 Emisije na Radio Beogradu 202, Ustanak i označen sa , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

