piše: Kruna Pintarić
Spin(er)ovanje
Verovatno ste i za to „čudo od tri dana“ čuli – fidžet spiner. Prodaju ga kao igračku za decu ali i odrasle, iako njegova namena nije tek tako banalna, jer zapravo služi za pomoć u koncentraciji kod raznih poremećaja pažnje i nekih oblika autizma. Našao je i novu namenu. Njega i još pregršt predmeta, beogradsko JKP „Gradska čistoća“ poklanjaće kao promo materijal. Ovo preduzeće raspisalo je javnu nabavku reklamnog materijala, ali nije poznato koliko će novca biti odvojeno za tu kupovinu.
Prema navodima iz konkursne dokumentacije, u cilju promocije „Čistoće“, osim hemijskih olovaka, notesa i privezaka, koje se mogu podvesti pod uobičajene stvari koje firme koriste za promociju, na spisku planiranog materijala nalaze se i dodatni gedžeti za relaksaciju i zabavu, poput spinera i antistres loptica. Takođe, ovo preduzeće ima u planu da se snabde pernicama, rančevima i drvenim bojicama, najverovatnije namenjenim najmlađim sugrađanima. Oko 500 setova reketa za plažu i loptica, plastični držači za olovke u obliku kante, kao i 250 fleš drajvova od bambusa sa logotipom preduzeća potražuje se u javnoj nabavci. Takođe, kupovina rekvizita obuhvata i 500 kačketa, notesa od plute, setova za pisanje, kabanica za kišu u plastičnoj kugli.
Bilo bi, zapravo, lepo, da svoju reklamu imaju na lepim, novim, kantama za smeće i reciklažu. Da dele letke o kućnom kompostu ili podsećanjima šta i kako sa kabastim otpadom. Dobro funkcionisanje javnih preduzeća najbolja je reklama, ali, avaj. Na pitanja medija da li je ovako nešto potrebno za javno preduzeće koje u svom poslu nema konkurenciju, nisu do sada odgovorili. Još jednom ih, ovde, pitamo: „Šta će vam to? Ko vam je konkurencija?“. Komentari koji kažu da je ovo zapravo šira promocija rukovodećeg kadra pred gradske izbore, nije nelogična. Jedino još da sačekamo hoće li i drugi slediti ovaj primer.
Pranje, u najmanju ruku, obraza, može tako u nedogled; da, recimo, „Zelenilo“ deli motorne testere sa natpisom „gde ja stadoh, ti produži“ ili da „Vodovod i kanalizacija“ deli rolne toalet papira sa likovima iz opozicije. Ili, da „Gradske pijace“ pakuju mrkvu, paradajz i zeleniš koji se nije prodao u lepe cegere sa njihovim logom, a „Pogrebne usluge“ da dele besplatne vaučere za letovanje u Srbiji, ako zakažete tri sahrane u mesecu. Čisto jer, ako se već bahate, neka bude zabavno, to narod voli!
Dobro jutro!