piše: Dejan Grujić
Opet su nas na probnom prijemnom ispitu razočarali mali maturanti. Bilo im je čudno da prepoznaju reč „diskretno“, pa im je onda teško pala i geometrija, a o kombinovanom testu, ne bih da trošimo reči. Prošle godine osmacima je problem predstavljala reč „kompromitovati“, a i Nušić im je zadao velike nevolje . Pa dobro, koliko su nam deca naučila za skoro osam godina školovanja? Ko je bolji, dečaci ili devojčice, utrkuju se mediji dok prenose rezultate statistike. Svi su sada ubeđeni da nam je obrazovanje toliko gnjilo da moramo hitno da ga menjamo kako znamo i umemo. Prvo, hajde da još povećamo plate nastavnicima, ako mislimo da se ubuduće ne raduju što niko od dece ništa ne pita posle časa, pa bilo da je reč o budućim bravarima ili hiruzima. Uvećati fond časova, uvesti dualno obrazovanje, nastavu u jednoj smeni, pa ima li kraja filozofiranju i svaštarenju u idejama? Dosta smo zabijali glave u pesak, vreme je da nešto hitno menjamo. Ne kozmetički već suštinski. Znate li da su kompjuteri ušli u skoro sve škole, tableti i mobilni telefoni su obavezni u rančevima osnovaca, bar većine, a nama i dalje po sunđer i kredu redare šalju u zbornicu gde ih tamo zbog krađe čuvaju kao rudno blago cara Solomona. Pravimo ili štrebere koji će da napuste zemlju čim se dočepaju diplome ili nezainteresovane lezileboviće koji će do četrdesete živeti kod roditelja? Ko će da radi i gradi ovu zemlju? Ko će da puni budžet za penzije i socijalno osiguranje? Ja bih krenuo prvo od plata pa onda sve ostalo. Cenim da će motivisani profesori masovno dati doprinos unapređenju podmlatka koji će nas ili podići ili vratiti tamo gde smo već odavno bili. Znaju oni vrlo dobro kako treba, samo nemaju volje da se u koštac hvataju sa ambicioznim roditeljima i učenicima koji, uz brdo prava koje smo im zakonski obezbedili, nemaju želju da sednu i, što bi prost narod rekao – zagreju stolicu. Dobro jutro!
(Foto: pixabay.com/Pexels, ilustracija)