Piše: Milena Milićević
Bombastična Crtica
Da li ste znali da je moguće da se udajete ili ženite, a da to i ne znate? Čak je vrlo moguće da očekujete i bebu do kraja godine, a da i o tome ništa ne znate. Pritom, moguće je da neko pre vas sazna i da se razvodite. Verujem i da bi za vas sjajno iznenađenje bilo da neko pre vas sazna da ste dobili unapređenje ili, još bolje, da otvarate novu uspešnu firmu. Sve je ovo moguće u Srbiji, dragi moji. Bar kada su poznate i one manje poznate ličnosti u pitanju. Ali nije izenađenje ni da među naslovima u novinama pročitate i da je vaš komšija dobio sedmicu na Lotou, iako se njegovo prezime za slovo razlikuje od pravog srećnog dobitnika. Tako su i naš proslavljeni teniser Novak Đoković i njegova supruga Jelena saznali da će početkom sledeće godine postati roditelji po treći put. Kakva divna i srećna vest za roditelje. Mislim, u ovoj informaciji nema ničeg čudnog, sem da i sami roditelji nemaju pojma o ovome. Onda dalje u tekstu čitamo da je jedan poznati astrolog malo zvirnuo u natalne karte ovog para i pozabavio se Mesecom koji je u konjukciji sa Marsom. Baratajući konkretnim datumima, prognozira da li će ovaj mladi par imati devojčicu ili dečaka. Šta reći, sem čestitamo. A na čemu? Pa, čuće se. Ali ovo nije ništa novo na medijskom nebu u Srbiji, koje je sve bombastičnije, da ne upotrebim i neku grublju reč, kada su naslovi i informacije u pitanju. Želela bih da izbegnem komentarisanje onih izmišljenih naslova koji su tu da određene novine samo prodaju, ali više mi smetaju često copy – paste informacije, koje kao preslikane možete čitati na brojnim portalima. Kada učite osnove novinarstva, sem onih 5W, uče vas i kako napraviti dobar naslov, atraktivan lid i sam tekst. Ali nikako vas ne uče da izvrćete istinu i da od nečije prognoze pravite vest. Da se ispravim, naslov. U ovom pomenutom slučaju, možda velika šteta nije načinjena, sem što je možda onima koji nisu pročitali pomenuti članak, naslov bio povod da srećne roditelje do iznemoglosti zovu i čestitaju. Ali šta je sa svim onim tekstovima, koji su neke ljude zabrinuli, neke izložili osudama, nekima naneli štetu, pre nego što smo saznali i pravu istinu. Trči se za tiražima i većim brojem klikova. Sa namerom sam zaobišla komentarisanje onih najpogrdnijih i najskandaloznijih naslova i priča, baziranih na rekla-kazala informacijama, slike i naslove koje većina ljudi ne može ni da pogleda, već sam samo malo zagrebala po onoj zabavnijoj marketinškoj strategiji pojedinih medija. Pa u tom duhu i da završimo. Za tri dana jutro će vam biti sasvim drugačije od ovog danas. A saznaćete i zašto. Ali pre toga, dva jutra treba da se osmehujete svima, pa čak i sebi. Dobro jutro.
(Foto: pixabay.com/pixel2013, ilustracija)